Lähes 20 vuoden aikana HND:n asiakkaina on ollut kymmeniä eri kokoisia yrityksiä, yhteisöjä, julkishallinnon organisaatioita, kuntia ja muita toimijoita. Oheisilla työnäytteillä haluamme kertoa innovatiivisuudestamme ja osaamisemme laadusta.
Ratsastuskoulu Eq Berenike, brändi-ilme
Projekti käsitti ratsastuskoulun tunnuksen ja värimaailman suunnittelun sekä viestinnän visuaalisten linjausten määrittelyn.
Merkkejä maineesta – kirja suomalaisista brändeistä, osa 2
Merkkejä maineesta -kirjan jatkoksi on työn alla jatko-osa. Se noudattaa samaa konseptia ja lähestymistapaa kuin ensimmäinenkin osa. Uutuutena on se, että kirja toteutetaan myös sähköisenä e-kirjana.
Kirjan on määrä ilmestyä vuonna 2022.
Lue lisää Merkkejä maineesta -kirjasta täältä: www.merkkejamaineesta.fi
TJI Real Estate – Brändi-ilme ja verkkosivut
Brändisuunnittelu käsitti TJI:n tone of voicen ja visuaalisen identiteetin. Samalla laadittiin suuntaviivat brändiviestinnälle.
Laaja verkkosivusto sisältää myös kohde-esittelyt, videota ja paikannusominaisuuden.
Merkkejä maineesta – kirja suomalaisista brändeistä
Kirja sisältää 24 kuvitettua artikkelia. Artikkelit perustuvat brändi- ja markkinointiasiantuntijoiden haastatteluihin, alan kirjallisuuteen sekä eri alojen tietolähteisiin. Brändejä tarkastellaan talouden, kulttuurin, markkinoinnin ja muotoilun näkökulmista. Lisäksi on pyritty selvittämään, miten kukin brändi on tukenut organisaationsa tavoitteita, sekä minkälaiset jäljet ne ovat jättäneet suomalaiseen kulttuurimaisemaan.
Kirjassa olevat brändit edustavat yrityksiä, palveluita ja tuotteita. Niiden rinnalle on tuotu julkishallinnon ja kolmannen sektorin toimijoita, koska myös niissä hyödynnetään brändiajattelua entistä useammin.
Kirja julkaistiin helmikuussa 2020 ja se on tarkoitettu markkinoinnin, muotoilun ja viestinnän ammattilaisille ja opiskelijoille.
Kirja on otettu kurssikirjaksi LAB-ammattikorkeakoulussa sekä Oulun yliopistossa ja Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa.
Lue lisää Merkkejä maineesta -kirjasta tai tilaa se täältä: www.merkkejamaineesta.fi
Anvia, yritysbrändin suunnittelu
Projekti kattoi entisen Vaasan läänin puhelimen uuden nimen ja visuaalisen ilmeen suunnittelun, sekä ilmeen jalkauttamisen eri medioihin ja palveluympäristöihin. Taustalla oli liiketoiminta- ja palveluympäristön muutokset. Suunnittelun tehtävä oli myös mahdollistaa yrityksen toiminta uusilla toimialoilla. Projekti toteutettiin yhteistyössä Mainostoimisto Incognito Oy:n kanssa.
Aalto-yliopisto, Thesis Design, kirja ja e-kirja
Suunnittelimme painetun kirjan ja e-kirjan Aalto-yliopiston Median laitokselle. Projektiin kuului konsepti- ja visuaalinensuunnittelu, taittotyö sekä tuotannon ohjaus. Sähköiseen versioon sisältyy lisämateriaalia, kuvia ja tutkimusdokumentteja. E-kirjan toteutti Unigrafia Oy.
Autoliike Keijo Lehtonen, REDEX-ohjelma
Toteutimme REDEX-ohjelman mukaisen palvelubrändiprojektin. Lopputuloksena kehitimme uuden palveluilmeen sekä työkalut yrityksen itsenäiseen brändityöhön.
Cosmonova, ilme
Suunnittelimme uuden ilmeen Naturhistoriska Riksmusetin Cosmonova-elokuvateatterille Tukholmaan. Projekti käsitti tunnuksen, tunnusanimaation, värimaailman, typografian sekä graafisen ohjeiston. Projekti toteutettiin yhteistyössä Mainostoimisto Incognito Oy:n kanssa.
Hirvihaaran Golf, yritysvideo
Suunnittelimme ja toteutimme yritysvideon golfkentän asiakashankintaan ja imagotyöhön. Tuotanto sisälsi myös äänet ja musiikin. Projekti tehtiin yhteistyössä Mediafin Oy:n kanssa.
<ting> Mäntsälä Hackathon, tapahtuman konseptisuunnittelu ja ilme
HND oli mukana Mäntsälä Digital -verkoston kanssa kehittämässä hackathon-tapahtumaa Mäntsälään. HND vastasi myös tapahtuman ilmeestä yhdessä Jukka Fordellin kanssa.
Niitty-Nummen Hoitokoti, REDEX-ohjelma
Toteutimme REDEX-ohjelman mukaisen palvelubrändiprojektin. Lopputuloksena kehitimme uuden palveluilmeen sekä työkalut yrityksen itsenäiseen brändityöhön.
Paperiliitto
Suunnittelimme 100-vuotisilmeen sekä sen sovellukset eri medioissa ja ympäristöissä. Vastasimme myös tapahtuman ilmeestä ja viestinnästä. Tuotimme myös Matti Eskon esittämän sävellyksen, jonka tuoteutuksesta vastasi Tapio Kangas.
Posti, Postimerkkikeskuksen vuosikirjat
Olemme suunnitelleet useita vuosikirjoja Postin Postimerkkikeskukselle. Projektit ovat kattaneet kuva-aineiston etsimisen ja tuottamisen, visuaalisen suunnittelun, taittotyön sekä tuotannon valvomisen.
Karjalan Liitto, 80-v juhlavuoden tunnus
HND suunnitteli juhlavuoden tunnuksen sekä sen sovellukset viestinnässä. Projekti jatkuu vuoden 2020 ajan.
Kulman Terapiat, palveluilme
Suunnittelimme palveluilmeen uudelle fysioterapiakeskukselle. Projekti käsitti tunnuksen, sloganin, värimaailman, esitysgrafiikan sekä markkinointiviestinnän elementtejä. Tuotimme myös työkalut yrityksen itsenäiseen brändityöhön.
Piclux, tuoteilme
Suunnittelimme brändi-ilmeen Luxteamin uudelle tuotteelle. Projekti käsitti tunnuksen, värimaailman sekä työkalut yrityksen itsenäiseen brändityöhön.
Rovaniemen Energia, yritysilme
Uudistimme yritysilmeen ja tuotimme työkalut yrityksen itsenäiseen brändityöhön. Ilmeprojekti sisälsi tunnuksen, värit, typografian sekä sovellukset eri medioissa ja ympäristöissä.
Asiakkaitamme:
Aalto-yliopisto
Autoliike Keijo Lehtonen Oy
Dama Design Oy
Elämäntalo Oy
Esko Finland Oy
Finlayson Oyj
Hirvihaaran Golf
Karjalan Liitto ry
Kilon Osuus-Auto
Koskisen Oy
Kulman Terapiat Oy
Luxteam Oy
Lääkelaitos
Mediafin Oy
Metsäsäätiö
Mäntsälän kunta
Mäntsälän Yrityskehitys Oy
Natural Nordic Oy
Niitty-Nummen Hoitokoti Oy
Oikeusministeriö
Opus X
Peikko Group Oy
Perustava Oy
Posti Oyj
Rovaniemen Energia Oy
Ságat Design Oy
Sito Oy
Suomen Terveysilma Oy
TJI Real Estate (Espanja)
Vihdas Oy
X-Print Oy
Älppäri